ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & Λ. Τ. ΔΟΜΒΡΑΙΝΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:2013-2014

1η Ανανέωση: 11 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Με τον όρο "κανονισμός λειτουργίας" εννοούμε το σύνολο των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.

Ο Κανονισμός Λειτουργίας που προβλέπεται από το νόμο, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία και την εκπλήρωση της αποστολής του σχολείου. Ο παρών Κανονισμός, καθορίζει τις αρχές και τους σκοπούς του σχολείου, τα μέσα με τα οποία επιδιώκεται η πραγμάτωσή τους και τα όρια των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων μαθητών και γονέων.

Η αρμονική συνύπαρξη καθηγητών και μαθητών στο σχολικό περιβάλλον εκτός από την αμοιβαία ευγένεια και σεβασμό προϋποθέτει και την τήρηση του κανονισμού λειτουργίας του σχολείου ώστε να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του και να επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη λειτουργία αυτού σε καθημερινή βάση. Στο πλαίσιο αυτό η σχολική πειθαρχία αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και μετατρέπεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο ενός σύγχρονου σχολείου.

Για την ακόμα πιο εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου μας και με συσσωρευμένη την εμπειρία από την λειτουργία των προηγουμένων χρόνων, αποφασίσαμε να τυπώσουμε και να εκδώσουμε, τον εσωτερικόκανονισμό λειτουργίας του Σχολείου του οποίου πρέπει να λάβουν γνώση οι γονείς και οι μαθητές.

Οι κανόνες αυτοί απορρέουν είτε από τη σχολική νομοθεσία, είτε είναι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και έχουν ως σκοπό να περιγράψουν όχι μόνο τις υποχρεώσεις, αλλά και να προφυλάξουν τα δικαιώματα των μαθητών τόσο στις μεταξύ τους σχέσεις όσο και στις σχέσεις τους με τους φορείς του Σχολείου.

Προσπάθεια όλων είναι να δημιουργήσουμε ένα υγιές μαθησιακό περιβάλλον, μέσα στο οποίο ο κάθε μαθητής θα μπορεί αβίαστα να διαμορφώνει την προσωπικότητά του.

Ο κανονισμός θα πρέπει να είναι σεβαστός από όλους και να εφαρμόζεται κατά γράμμα χωρίς εξαιρέσεις. Σε αντίθετη περίπτωση το Σχολείο θα είναι υποχρεωμένο να ελέγξει πειθαρχικά τον μαθητή και να επιβάλλει τις αντίστοιχες κυρώσεις.

Είμαστε σίγουροι, ότι ο κανονισμός θα γίνει σεβαστός από όλους, δηλαδή εκπαιδευτικούς ? μαθητές ? γονείς και ότι το Σχολείο μας θα γίνει πρότυπο λειτουργίας.

 

Α. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

1. Οι μαθητές έρχονται το πρωί και αποχωρούν το μεσημέρι. Κανένας μαθητής δεν έχει το δικαίωμα να αποχωρήσει από το Σχολείο πριν τη λήξη του προγράμματος.

2. Σε περίπτωση που πρέπει να αποχωρήσει μαθητής για λόγους υγείας πρέπει οπωσδήποτε να πάρει άδεια από την Διευθύντρια. Σε περίπτωση άλλων προσωπικών ή οικογενειακών λόγων είναι υποχρεωμένος ο κηδεμόνας να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τη Διεύθυνση.

 

 

Β. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ? ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ

Οι κανόνες συμπεριφοράς που το Σχολείο θεωρεί αναγκαίο να τηρούνται, για να επιτυγχάνεται τόσο η απρόσκοπτη λειτουργία του σε καθημερινή βάση όσο και η επιδίωξη των στόχων της αγωγής, είναι οι εξής:

1. Εμφάνιση

Η εμφάνιση των μαθητών πρέπει να είναι ευρείας κοινωνικής αποδοχής, να ταιριάζει με την ιδιότητα του μαθητή και να χαρακτηρίζεται από απλότητα, καθαριότητα και ευπρέπεια. Αν οι μαθητές δεν συμμορφώνονται, τους γίνεται σχετική σύσταση.

2. Κάπνισμα

Για να αποθαρρυνθούν οι μαθητές από την επικίνδυνη αυτή για την υγεία συνήθεια πρωτίστως, αλλά και για λόγους αισθητικής, απαγορεύεται αυστηρότατα το κάπνισμα σε οποιοδήποτε χώρο του Σχολείου και η τιμωρία είναι αυστηρότατη.

Επίσης το κάπνισμα απαγορεύεται και σε οποιαδήποτε εκδρομή είτε ημερήσια, είτε πολυήμερη.

3. Κινητά τηλέφωνα

Απαγορεύεται αυστηρά η χρήση κινητών τηλεφώνων στους χώρους του Σχολείου.

Κινητό που χρησιμοποιείται από μαθητή ή είναι σε κοινή θέα κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος θα φυλάσσεται στο γραφείο του Διευθυντή, θα παραδίδεται μόνο στους γονείς, ενώ ο μαθητής θα ελέγχεται πειθαρχικά.

 

ΚΥΡΩΣΕΙΣ ? ΠΟΙΝΕΣ: Σύσταση, επίπληξη, μονόωρη αποβολή, μονοήμερη έως και πενθήμερη αποβολή- αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Γ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ

Η συμμόρφωση των μαθητών σε ορισμένους κανόνες που διέπουν την σχολική ζωή είναι απαραίτητη αφού έχουν ως στόχο να περιγράψουν τις υποχρεώσεις και να προστατέψουν τα δικαιώματά τους, τόσο στις μεταξύ τους σχέσεις, όσο και στη σχέση τους με τους φορείς του σχολείου.

Οι μαθητές οφείλουν:

1.Να σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση καθώς επίσης και το δικαίωμα των καθηγητών να διδάξουν.

2.Να μην προβαίνουν σε ενέργειες που εμποδίζουν την διεξαγωγή των μαθημάτων και των υπόλοιπων σχολικών εκδηλώσεων.

3.Να χρησιμοποιούν κόσμια γλώσσα και να μη έχουν επιθετική συμπεριφορά.

4.Να σέβονται τους συμμαθητές τους, τα προσωπικά τους αντικείμενα και την περιουσία του σχολείου. Ο μαθητής που προκαλεί φθορές ελέγχεται πειθαρχικά και η αποκατάσταση θα γίνεται κατόπιν συνεννόησης με την οικογένεια.

5.Να μη φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα π.χ. μπάλες ή έντυπα γιατί δημιουργούνται προβλήματα λειτουργικά.

6.Να μη χρησιμοποιούν το όνομα ή το έμβλημα του σχολείου ( π.χ. αφίσες, εκδηλώσεις, εκπομπές, τύπος ) χωρίς την έγγραφη άδεια από την Διεύθυνση.

7.Να μην μπαίνουν στην αίθουσα της Πληροφορικής και στο Εργαστήριο Φυσικοχημείας χωρίς την παρουσία του υπεύθυνου καθηγητή. Να δανείζονται βιβλία από τη σχολική βιβλιοθήκη και να συμμορφώνονται με τον κανονισμό της.

8.Να αντιλαμβάνονται ότι εκπροσωπούν το σχολείο και να τηρούν τον σχολικό κανονισμό σε θέματα πειθαρχίας και συμπεριφοράς κατά την διάρκεια της μεταφοράς τους με τα λεωφορεία. Στις μετακινήσεις για εκδρομές, αγώνες κ.λ.π. να υπακούουν στις υποδείξεις του οδηγού και να μη προβαίνουν σε φθορές. Το κόστος για την αποκατάσταση οποιασδήποτε φθοράς βαρύνει τον υπαίτιο για την πρόκλησή της, ενώ ελέγχεται και πειθαρχικά ανάλογα μα την βαρύτητα ή την συχνότητα των παραπτωμάτων.

9.Κατά την διάρκεια των τεστ ή των διαγωνισμάτων οι μαθητές πρέπει να πειθαρχούν με τις υποδείξεις των καθηγητών τους χωρίς να δυστροπούν, ενώ οποιαδήποτε απόπειρα αντιγραφής με οποιονδήποτε τρόπο τιμωρείται με αφαίρεση του γραπτού, ο μαθητής βαθμολογείται με μονάδα και ελέγχεται πειθαρχικά.

10.Να υπακούουν με ευγένεια στις υποδείξεις των καθηγητών τους και του υπόλοιπου προσωπικού του σχολείου.

11.Να συμπεριφέρονται εν γένει με ευπρέπεια και τρόπους που τιμούν τους ίδιους ως άτομα, τους γονείς τους και το σχολείο στο οποίο φοιτούν.

Δ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΩΝ

  1. Ο υπεύθυνος τμήματος ορίζει 2 επιμελητές ανά εβδομάδα (κάθε Δευτέρα) από αλφαβητικό πίνακα. Κατάλογος των επιμελητών τοποθετείται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος. Επίσης αναγράφονται τα ονόματα των επιμελητών στο απουσιολόγιο καθημερινά.

 

  1. Οι επιμελητές επιθεωρούν ελέγχοντας την καθαριότητα, φθορές σε θρανία, καρέκλες, έδρα κτλ., τακτοποιούν τα θρανία.

 

  1. Οι επιμελητές παραμένουν κατά τα διαλείμματα στην τάξη. Είναι υπεύθυνοι και λογοδοτούν για οποιαδήποτε ζημιά γίνει στην αίθουσα.

 

4. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος φροντίζουν για τον αερισμό της αίθουσας ανοίγοντας τα παράθυρα και ζητώντας από τους συμμαθητές τους να εκκενώσουν την αίθουσα. Εάν οι συμμαθητές τους δεν ανταποκρίνονται στις υποδείξεις τους, το αναφέρουν στον εφημερεύοντα καθηγητή.

5. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος φροντίζουν για το καθάρισμα του πίνακα. Φροντίζουν επίσης για την ύπαρξη σπόγγου και καλαθιού απορριμμάτων στην τάξη. Φροντίζουν επίσης για την ύπαρξη εποπτικών μέσων, ζητώντας εγκαίρως οδηγίες από τον καθηγητή τους. Τα επιστρέφουν όταν αυτά δεν χρειάζονται.

6. Είναι υπεύθυνοι για την διατήρηση της καθαριότητας στην αίθουσα του αντίστοιχου τμήματος.

7. Αναφέρουν οποιαδήποτε φθορά ή ρύπανση στον εφημερεύοντα καθηγητή ή υπεύθυνο καθηγητά του τμήματος, είτε προέρχεται από μαθητές του σχολείου είτε από οποιανδήποτε άλλο.

8. Μετά το τελευταίο μάθημα της ημέρας εξέρχονται τελευταίοι αφού την επιθεωρήσουν προσεχτικά. Εάν κάποιος μαθητής ξέχασε βιβλίο ή τετράδιο ή άλλο αντικείμενο, το παραλαμβάνουν και το παραδίδουν στο Γραφείο.

9. Όταν διαπιστώσουν οποιοδήποτε πρόβλημα σχετικό με τα καθήκοντά τους, απευθύνονται στον εφημερεύοντα καθηγητή.

 

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΑΠΟΥΣΙΟΛΟΓΩΝ

  1. Οι απουσιολόγοι του τμήματος ορίζονται από τον υπεύθυνο κάθε τμήματος με βάση τη βαθμολογία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους (ένας τακτικός και ένας αναπληρωματικός) ή με κλήρωση κατά το πρώτο τρίμηνο, μόνο για την Α? Γυμνασίου. Στο τέλος του α? και του β? τριμήνου, απουσιολόγοι ορίζονται οι μαθητές/τριες που έχουν τη μεγαλύτερη επίδοση στο τμήμα.

2. Ο/H απουσιολόγος φτιάχνει το διάγραμμα της αίθουσας (πλάνο) με τη συγκεκριμένη θέση κάθε μαθητή. Αλλαγή θέσης γίνεται μόνο από τον υπεύθυνο καθηγητή του κάθε τμήματος. Το διάγραμμα τοποθετείται στην έδρα και στον πίνακα ανακοινώσεων ή πίσω από την πόρτα της αίθουσας.

3. Ο/H απουσιολόγος κάθε πρωί μετά την προσευχή, παραλαμβάνει το απουσιολόγιο και το Βιβλίο Ύλης από το Γραφείο.

4. Όταν αρχίσει η διδακτική ώρα σημειώνει πάντοτε στις αντίστοιχες θέσεις του/της απουσιολογίου το σχολείο, το τμήμα, την ημερομηνία, την ημέρα, τους ορισθέντες επιμελητές της εβδομάδας και τον αριθμό του φύλλου. Επίσης γράφει εκείνους τους μαθητές που απουσιάζουν. Η εργασία αυτή πρέπει να εκτελείται με ιδιαίτερη προσοχή. Ζητά από τον καθηγητή κάθε διδακτικής ώρας να ελέγξει και να προσυπογράψει το απουσιολόγιο.

5. Ο/Η απουσιολόγος ενημερώνει τη Διευθύντρια για τους απόντες της πρώτης ώρας μετά την πρώτη διδακτική ώρα στο πρώτο διάλλειμα προκειμένου να γίνει τηλεφωνική ενημέρωση των γονέων.

6. Μαθητές οι οποίοι θα απασχολούνται σε οποιαδήποτε εργασία του σχολείου, (π.χ. που τους έχει ανατεθεί από τη Διευθύντρια, είτε από το Σύλλογο Καθηγητών, κ.λ.π.) και απουσιάζουν, θα πρέπει να αναγράφονται στο απουσιολόγιο (με την ένδειξη π.χ. χορωδία, σχολ. αγώνες κλπ) για να δικαιολογηθούν οι απουσίες τους από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος, ο οποίος θα υπογράφει στο φύλλο του απουσιολογίου δίπλα από το όνομα αυτού που απουσιάζει.

7. Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, για λόγους ασφαλείας, κανείς μαθητής δεν επιτρέπεται να βγαίνει έξω από το σχολείο, εκτός εάν έχει δοθεί άδεια εξόδου από τη Διευθύντρια ή την αναπληρώτρια Διευθύντρια και αφού έχει προηγηθεί συνεννόηση με τον κηδεμόνα του. Μόνο σε αυτή την περίπτωση οι απουσίες του μαθητή μπορούν να δικαιολογηθούν με την κανονική διαδικασία (συμπλήρωση και κατάθεση του δικαιολογητικού των απουσιών από τον κηδεμόνα).

8. Κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου ο/η απουσιολόγος είναι υπεύθυν-ος/-η για τη φύλαξη, τη μη αλλοίωση ή φθορά του απουσιολογίου και τη διατήρησή του σε άριστη κατάσταση.

9. Ο/Η απουσιολόγος φροντίζει κάθε διδακτική ώρα ο εκάστοτε καθηγητής να ενημερώνει το βιβλίο ύλης. Μετά τη λήξη των μαθημάτων παραδίδει τα βιβλία στο Γραφείο.

10. Στην περίπτωση που ένας διδάσκων καθηγητής δεν έχει μεταβεί στην τάξη, ο/η απουσιολόγος και μόνον αυτός/αυτή, μετά την παρέλευση ενός πενταλέπτου, μεταβαίνει στο γραφείο της Διευθύντριας και ρωτά εάν θα υπάρξει κενό ή θα συμπληρωθεί η διδακτική ώρα από άλλον καθηγητή.

11. Όταν απουσιάζει κάποιος καθηγητής για οποιονδήποτε λόγο, τότε ο/η απουσιολόγος σημειώνει στην αντίστοιχη θέση τη λέξη ΚΕΝΟ και δεν χρεώνει απουσίες στους απόντες μαθητές, εκτός και αν αναπληρωθεί η διδακτική ώρα από άλλον καθηγητή.

12. Η ωριαία απομάκρυνση του μαθητή από την αίθουσα από τον διδάσκοντα πρέπει να δηλώνεται στο απουσιολόγιο στο χώρο των παρατηρήσεων και να υπογράφεται από τη Διευθύντρια.

13. Η ολοήμερη αποβολή μαθητή θα πρέπει και αυτή να δηλώνεται στις παρατηρήσεις.

14. Στις γιορτές, εκδρομές ή άλλες εκδηλώσεις του σχολείου καταχωρίζονται τόσες απουσίες όσες και οι ώρες του κανονικού προγράμματος.

15. Κάθε Παρασκευή οι απουσιολόγοι κόβουν τα λευκά αποκόμματα από τα απουσιολόγια και τα τοποθετούν σε ειδικό φάκελο στο Γραφείο.

16. Ο απουσιολόγος ελέγχεται από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος και τη Διευθύντρια.

17. Όσοι από τους/τις απουσιολόγους δεν εκτελούν υπεύθυνα, ευσυνείδητα και σωστά τις υποχρεώσεις τους, πραγματοποιώντας διάφορες παραβάσεις, (π.χ. μη καταχωρώντας ή διαγράφοντας απουσίες κ.α.), τότε, αφού τιμωρηθούν σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, απαλλάσσονται από τα καθήκοντά τους,

18. Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για τους αναπληρωτές απουσιολόγους.

 

 

 

 

ΑΠΟΥΣΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ? ΚΕΝΟ

 

Όταν σε έκτακτες περιπτώσεις δεν γίνεται μάθημα σε κάποιο τμήμα λόγο της απουσίας του καθηγητή ή για άλλο λόγο, οι μαθητές δεν πρέπει να ενοχλούν τους συμμαθητές τους και τους καθηγητές που διδάσκουν. Ο πρόεδρος του τμήματος απευθύνεται στον εφημερεύοντα καθηγητή ή στην Διευθύντρια οι οποίοι φροντίζουν να τους απασχολήσουν δημιουργικά στην τάξη ή όπου αλλού κρίνουν σκόπιμο.

 

Ε. ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ

1. Οι μαθητές οφείλουν να μη ρυπαίνουν τους χώρους, αλλά να χρησιμοποιούν τους κάδους απορριμμάτων.

3. Οι μεγαλύτεροι μαθητές οφείλουν να σέβονται τη σειρά- για να ψωνίσουν από το κινητό Κυλικείο- και ιδιαίτερα τους μικρότερους σε ηλικία μαθητές.

4. Οι μαθητές μπορούν να φέρουν φαγώσιμα από το σπίτι τους, όμως σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η έξοδος από το σχολείο για αγορά διαφόρων ειδών από γειτονικά καταστήματα.

ΣΤ.ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

 

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για εργασία και μάθηση. Για την επιτυχία του σκοπού αυτού οι μαθητές οφείλουν:

 

  • Να σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου

  • Να μη ρυπαίνουν με σκουπίδια τον αύλειο χώρο και να χρησιμοποιούν τα καλάθια των αχρήστων

  • Να μη γράφουν σε θρανία και τοίχους

  • Να φροντίζουν την καλαίσθητη εμφάνιση των τάξεων

  • Να μη φέρνουν στις αίθουσες φαγητά ή αναψυκτικά

Κάθε φθορά αναφέρεται στο γραφείο της Διευθύντριας.

Το Σχολείο αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στους προηγούμενους κανόνες, γιατί θεωρεί ότι η παραβίασή τους προσβάλλει το ίδιο το Σχολείο.

 

Ζ.ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ

 

  • Όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές έχουν το τιμητικό καθήκον να συμμετέχουν στα τμήματα των παρελάσεων εκπροσωπώντας το Σχολείο κατά τις εθνικές επετείους.

  • Εξαιρούνται οι μαθητές που παρελαύνουν με συλλόγους ή για λόγους υγείας ή άλλους σοβαρούς οικογενειακούς λόγους δεν μπορούν να πάρουν μέρος στην παρέλαση. Η άδεια δίνεται στο αίτημα που πρέπει να θέσει ο ίδιος ο γονέας.

 

 

Η. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ ? ΑΠΟΥΣΙΕΣ ?ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

1. ΑΠΟΥΣΙΕΣ: Ιδιαίτερη προσοχή!!! Τηλεφωνική επικοινωνία του κηδεμόνα με το σχολείο κατά το πρωινό (8:00 ? 8:15) της πρώτης μέρας απουσίας προκειμένου να διευκρινιστεί ο λόγος απουσίας αλλά και πως η απουσία είναι σε γνώση της οικογένειας.

Η προαγωγή ή απόλυση των μαθητών εξαρτάται από την επίδοσή τους στα μαθήματα και από τη φοίτησή τους στο σχολείο κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Οι απουσίες αριθμούνται ανά μία για κάθε διδακτική ώρα.  Για παράδειγμα, αν μαθητής απουσιάσει μια ολόκληρη ημέρα στην οποία είχε επτά (7) ώρες μάθημα, τότε χρεώνεται με επτά (7) απουσίες.

Απουσίες από πολιτιστικές ή αθλητικές δραστηριότητες θεωρούνται ως απουσίες από τα διδασκόμενα μαθήματα. Αν μαθητής απουσιάσει από εκδήλωση, τότε θα χρεωθεί με τόσες απουσίες όσες διδακτικές ώρες πρόβλεπε το ωρολόγιο πρόγραμμα για την ημέρα εκείνη.

 

2. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΥΣΙΩΝ

Ο κηδεμόνας του μαθητή οφείλει μετά την επάνοδο του μαθητή να δικαιολογήσει τις απουσίες, ερχόμενος στο σχολείο μέσα σε 10 εργάσιμες ημέρες και συμπληρώνοντας τα σχετικά δικαιολογητικά.

Ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει μέχρι δύο συνεχόμενες ημέρες και συνολικά 10 ημέρες για όλη τη σχολική χρονιά.

Αν ο μαθητής απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρες ή περισσότερες, τότε, για να δικαιολογηθούν οι απουσίες, χρειάζεται βεβαίωση από το γιατρό.

 

 

3.ΟΡΙΑ ΑΠΟΥΣΙΩΝ-ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ (ΓΙΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ)

α) Μαθητής /τρια με σύνολο απουσιών ( δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες για όλο το έτος ) μέχρι 64 δεν έχει καμία συνέπεια.

β) Μαθητής /τρια με σύνολο αδικαιολόγητων απουσιών μεγαλύτερο από 64 (για όλο το έτος) απορρίπτεται λόγω απουσιών.

γ) Μαθητής /τρια με σύνολο απουσιών (για όλο το έτος) μεγαλύτερο από 64 και μέχρι το πολύ 114 δεν έχει καμία συνέπεια εφόσον ο γονέας ή ο κηδεμόνας δικαιολογήσει με τους τρόπους που έχουν προαναφερθεί όλες τις απουσίες που υπερβαίνουν τις 64, π.χ. αν έχει 114 απουσίες πρέπει να δικαιολογήσει τις 50 ενώ αν έχει 100 θα πρέπει να δικαιολογήσει τις 36.

i. Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης του μαθητή ευθύνεται εξολοκλήρου ο κηδεμόνας του, ο οποίος οφείλει να ενημερώνεται στο πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα υπεύθυνα για την φοίτηση του μαθητή.

ii. Όταν ένας μαθητής συμπληρώσει τριάντα (30) απουσίες δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες το σχολείο ενημερώνει τον γονέα ή κηδεμόνα με ταχυδρομική επιστολή που στέλνεται από 1 έως 5 κάθε μήνα για τις απουσίες του μήνα που προηγήθηκε και από 15 έως 20 Μάη για το πρώτο 15νθήμερο του ίδιου μήνα.

iii. Ο Γονέας - Κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει απουσίες μόνο όταν ο μαθητής απουσιάζει σε όλη την διάρκεια του ημερήσιου προγράμματος του Σχολείου.

iv. Οι αυθαίρετες απουσίες σε ενδιάμεσες ώρες είναι αδικαιολόγητες και ελέγχονται πειθαρχικά.

v. Απουσίες από μονοήμερες εκδρομές, επισκέψεις, αποστολές, συγκεντρώσεις του Σχολείου χωρίς την δικαιολόγησή τους από τον Γονέα - Κηδεμόνα ή την άδεια από την Διευθύντρια θεωρούνται αδικαιολόγητες.

Η συμμετοχή όλων των μαθητών σε σχολικούς περιπάτους ή μονοήμερες εκδρομές κρίνεται απαραίτητη για παιδαγωγικούς, επιμορφωτικούς και ψυχαγωγικούς λόγους.

 

  1. ΟΡΙΑ ΑΠΟΥΣΙΩΝ-ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ (ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ)

  • Μαθητής/τρια με σύνολο αδικαιολόγητων απουσιών μεγαλύτερο από 50 (για όλο το έτος) απορρίπτεται λόγω απουσιών.

  • Μαθητής/τρια με σύνολο απουσιών (για όλο το έτος) μεγαλύτερο από 50 και μέχρι το πολύ 114 δεν έχει καμία συνέπεια εφόσον ο γονέας ή ο κηδεμόνας δικαιολογήσει με τους τρόπους που έχουν αναφερθεί πιο πάνω όλες τις απουσίες που υπερβαίνουν τις 50, π.χ. αν έχει 114 απουσίες πρέπει να δικαιολογήσει τις 64.

Α) Όταν ένας μαθητής συμπληρώσει εικοσιτέσσερις (24) απουσίες δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες το σχολείο ενημερώνει τον γονέα ή κηδεμόνα με ταχυδρομική επιστολή που στέλνεται από 1 έως 10 κάθε μήνα για τις απουσίες του μήνα που προηγήθηκε και από 15 έως 20 Μάη για το πρώτο 15νθήμερο του ίδιου μήνα.

Β)Όλα τα δικαιολογητικά απουσιών συνοδεύονται από αίτηση που ο γονέας υπογράφει στο σχολείο και καταχωρούνται σε ειδικό φάκελο της τάξης.

Γ)Οι αυθαίρετες απουσίες σε ενδιάμεσες ώρες είναι αδικαιολόγητες και ελέγχονται πειθαρχικά.

Δ) Η παραμονή των μαθητών στους χώρους του σχολείου είναι υποχρεωτική για όλες τις ώρες λειτουργίας του και χωρίς την άδεια από την Διευθύντρια ή έξοδος των μαθητών από τους σχολικούς χώρους ελέγχεται πειθαρχικά.

Ε)Μαθητής που προσέρχεται με καθυστέρηση και κατά την κρίση του διδάσκοντα δεν γίνεται δεκτός παίρνει αδικαιολόγητη απουσία και παραπέμπεται στο γραφείο της Διευθύντριας.

 

Θ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΑΠΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΩΝ

α) Απουσία ή καθυστέρηση 1ης ώρας

Τα μαθήματα της 1ης ώρας αρχίζουν στις 8.00 μετά την πρωινή προσευχή και τις σχετικές ανακοινώσεις.

Μαθητής που προσέρχεται με καθυστέρηση μέχρι 5΄ γίνεται δεκτός χωρίς απουσία αλλά του γίνεται παρατήρηση. Για καθυστέρηση μεγαλύτερη των 5΄ μπορεί να γίνει και πάλι δεκτός στην τάξη αφού πρώτα ενημερώσει την Διευθύντρια του Σχολείου.

Μαθητής που κατά την διάρκεια του μήνα έχει έρθει πάνω από 3 φορές με καθυστέρηση πέραν των 5΄(κατά την 1η ώρα) ελέγχεται πειθαρχικά.

β) Καθυστέρηση σε ενδιάμεσες ώρες.

Καθυστερημένη προσέλευση μαθητή σε ενδιάμεσες ώρες δεν επιτρέπεται Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο μαθητής μπορεί να γίνει δεκτός, κατά την κρίση του διδάσκοντος, αλλά πάντα με καταχώριση της καθυστέρησης στο απουσιολόγιο. Μαθητής που δεν γίνεται δεκτός παίρνει αδικαιολόγητη απουσία και παραπέμπεται στο γραφείο του Διευθυντή από τον διδάσκοντα καθηγητή για να του ασκηθεί πειθαρχικός έλεγχος.

γ) Απουσία από ενδιάμεσες ώρες

Αυθαίρετες απουσίες από ενδιάμεσες ώρες είναι αδικαιολόγητες και ελέγχονται πειθαρχικά με αυστηρή ποινή. Αν η αυθαίρετη απουσία γίνει σε ώρα που η τάξη γράφει διαγώνισμα ή τεστ, ο μαθητής που απουσιάζει αυθαίρετα βαθμολογείται με μονάδα.

δ) Μη προσέλευση στην πρωινή συγκέντρωση

Όλοι οι μαθητές υποχρεούνται να βρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση και δεν παραμένει κανείς εντός των αιθουσών εκτός από την περίπτωση που έχει πάρει άδεια από την Διευθύντρια για λόγους υγείας. Επίσης είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται στην πρωινή προσευχή και οι μαθητές άλλων θρησκευτικών δογμάτων και τούτο διότι μετά την προσευχή γίνονται σημαντικές ανακοινώσεις από την Διευθύντρια.

Μαθητής ο οποίος βρίσκεται εντός της αίθουσας κατά τη διάρκεια της πρωινής συγκέντρωσης, οδηγείται από τον εφημερεύοντα καθηγητή στην Διευθύντρια.

ε) Απουσίες από σχολικούς περιπάτους ? μονοήμερες εκδρομές:

Ένας μαθητής μπορεί να απουσιάσει από τις παραπάνω εκδηλώσεις αλλά με καταχώρηση δικαιολογημένης απουσίας μόνο στις εξής περιπτώσεις:

i) Για λόγους υγείας (αφορά τους σχολικούς περιπάτους) οπότε και απαιτείται η τηλεφωνική επικοινωνία του γονέα με την Διευθύντρια.

ii) Για οικογενειακούς λόγους (αφορά τις μονοήμερες εκδρομές) οπότε και απαιτείται ενυπόγραφη δήλωση του γονέα.

Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ο μαθητής θεωρείται αδικαιολογήτως απών.

στ) Απουσίες ? Απαλλαγές από το μάθημα της Γυμναστικής:

Όλοι οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν στο μάθημα της Γυμναστικής φορώντας την αθλητική τους ενδυμασία (φόρμες γυμναστικής).

Οι μαθητές που προσέρχονται στο μάθημα της Γυμναστικής χωρίς φόρμες παίρνουν αδικαιολόγητη απουσία.

Ημερήσιες απαλλαγές από τη Γυμναστική δίνονται μόνο από τον υπεύθυνο Γυμναστή ή την Διευθύντρια και μόνο για σοβαρούς λόγους. Οι μαθητές που παίρνουν ημερήσια απαλλαγή παραμένουν στο χώρο όπου γίνεται το μάθημα. Εξαιρούνται σοβαρές περιπτώσεις τραυματισμού ή κρυολογήματος, οπότε οι μαθητές μπορούν να παραμένουν στις τάξεις τους.

ζ) Ωριαίες αποβολές:

Μαθητής ο οποίος παρενοχλεί το μάθημα και δεν συμμορφώνεται με τις συστάσεις του καθηγητή, αποβάλλεται από το μάθημα και χρεώνεται με αδικαιολόγητη απουσία και παραμένει στο χώρο του γραφείου.

Επίσης με ωριαία αποβολή τιμωρούνται και οι μαθητές που τρώνε ή πίνουν ροφήματα και αναψυκτικά σε ώρα μαθήματος.

Ι. ΣΤΙΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ

  1. Οι μαθητές και οι μαθήτριες οφείλουν να συμμορφώνονται αμέσως προς τις συστάσεις του αρχηγού της εκδρομής και των συνοδών καθηγητών.

  2. Ειδικότερα δεν επιτρέπεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να απομακρύνονται μεμονωμένα ή κατά ομάδες από το σύνολο των μαθητών και καθηγητών.

  3. Πρέπει να τηρούνται αυστηρά οι ώρες αναχώρησης σύμφωνα με το πρόγραμμα της εκδρομής και τις οδηγίες των καθηγητών.

  4. Οι μαθητές και οι μαθήτριες πρέπει στη συμπεριφορά τους και στις εμφανίσεις τους να είναι κόσμιοι γιατί είναι εκπρόσωποι του σχολείου.

  5. Δεν επιτρέπεται η χρήση οινοπνευματωδών ποτών.

  6. Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα τόσο στο λεωφορείο όσο και στους δημόσιους χώρους.

  7. Δεν πρέπει να προκαλούν ζημιές ή να ρυπαίνουν τους χώρους που επισκέπτονται. Αυτονόητο είναι ότι σε περίπτωση ζημιάς θα καταβάλλεται από τον υπεύθυνο το αντίτιμο αυτής.

  8. Απαγορεύεται η χρήση μοτοποδηλάτων και πάσης φύσεως τροχοφόρων.

  9. Απαγορεύεται η χρήση λέμβων και η επιβίβαση μαθητών μεμονωμένα ή ομαδικά σε πλωτά μέσα.

  10. Απαγορεύεται η είσοδος και το κολύμπι στην θάλασσα ή σε πισίνα.

  11. Γενικά η συμπεριφορά των μαθητών και μαθητριών πρέπει να είναι η αρμόζουσα της μαθητικής τους ιδιότητας ώστε να εκπροσωπούν επάξια την οικογένειά τους και το σχολείο τους.

  12. Κάθε παράβαση των παραπάνω συνεπάγεται ανάλογες κυρώσεις. Επίσης ο Αρχηγός και οι συνοδοί καθηγητές μετά από συνεννόηση με την Διευθύντρια του σχολείου μπορούν να διακόψουν την εκδρομή και να επιστρέψουν στη Δομβραίνα.

 

Κ . ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

 

1.Μέλη της ΣΒ είναι οι μαθητές οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.

2.Τα βιβλία της ΣΒ δανείζονται για δεκαπέντε (15) ημέρες. Αν δεν προλάβει να το διαβάσει κάποιος έχει δικαίωμα να ανανεώσει το δανεισμό για άλλες 15 ημέρες.

3.Τα βιβλία που δανείζονται επιστρέφονται καθαρά και χωρίς να είναι γραμμένα.

4.Άν κάποιος το λερώσει ή το σκίσει ή το χάσει είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει με το ίδιο καινούριο.

5.Πληροφοριακά βιβλία και σπάνιες εκδόσεις δεν δανείζονται για το σπίτι, μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο μέσα στο σχολείο.

 

  • ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

1η ώρα : 8:00 - 8:45

2η ώρα : 8:50 - 9:35

3η ώρα : 9:45 - 10:30

4η ώρα : 10:40 - 11:30

5η ώρα : 11:40 - 12:10

6η ώρα : 12:15 - 12:55

7η ώρα : 13:00 - 13:40

 

Επειδή το σχολείο θεωρεί πως η εκφραστικότητα, η δημιουργικότητα, η ομαδικότητα και η φαντασία των παιδιών είναι σημαντικές δεξιότητες που πρέπει να χαρακτηρίζουν την προσωπικότητά τους, υποστηρίζουμε τη λειτουργία ομάδων θεάτρου, χορού (μοντέρνου και παραδοσιακού), μουσικής, αισθητικής αγωγής και αθλητισμού, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και αγωγής υγείας.

 

Ακόμη ο σύλλογος των καθηγητών στην προσπάθεια να βοηθήσει στην πλήρη ενσωμάτωση των παιδιών που προέρχονται από άλλες χώρες, εγκρίνει εφόσον πρέπει τη λειτουργία φροντιστηριακών τμημάτων.

Τέλος, επειδή θεωρούμε ότι η συνεργασία της οικογένειας με το σχολείο συμβάλει σε πολύ μεγάλο βαθμό στη σφυρηλάτηση ισχυρών χαρακτήρων και βελτιώνει την επίδοση και απόδοση των μαθητών/τριών περιμένουμε τους γονείς κάθε μέρα για ενημέρωση.

Τέλος?????????????????????????????????..